torstai 18. huhtikuuta 2013

Mamma Är min Bästis..

Och Vi äter bara KÖTT!

No ei oikeasti, ei olla pelkkää lihaa lappavia otuksia. Mulla oli pienenä t-paita jossa luki isolla " Mamma är min Bästis" eli ruotsia taitamattomille, äiskä on mun bestis :D Päätettiin tänään viettää äitin kanssa yhteinen ruokatuokio. Ensin lähdettiin haahuilemaan Vaasan Prismaan, ja koriin tarttui kaikkea kivaa ja hyvää ja epäterveellistä.

Kuten jo aiemmin olen sanonut, olen Buzzador. Se tarkoittaa siis sitä että osallistun valitsemiini kampanjoihin (onnen potkaistessa) ja testaan, esittelen ja raportoin tuotteesta. Kerron rehellisen mielipiteeni siis. Sain testiin Hälsans Kök-tuotteita, joita sitten haettiin Prismasta äiskäliinin kanssa. Kauan etsittiin ja sieltä pakkasesta ne viimein löytyi. Pakkauksen ulkonäkö on mukavan pirteä ja ainakin ensimmäisen maistamisen perusteella kuva kannessa on varsin todenmukainen!


Jos joku ei siis vielä hoksannut, Hälsans Kök-tuotteet on kasvisruokia, OVO-vegejä jos ollaan tarkkoja. Paitsi Falafel. Mutta siis OVO-vegetaarisuus meinaa sitä että siinä on kananmunaa. Noh, olen melko vannoutunut lihansyöjä ja myönnän että syön liian harvoin kasviksia ja vihanneksia. Suoraan sanottuna olin skeptisen ennakkoluuloinen, koska jostain epämääräisistä "lihaa muistuttavista" soija-nakeista jota olen joskus erehtynyt maistamaan olen saanut melko epämääräisen fiiliksen. siis YÖK.  Joten epäilin näitäkin. Kuten ehkä näette...


Syön ihan liikaa kaikkea epäterveellistä, joten päätettiin äitin kanssa olla extremejä ja tehdä kasvisruoan lisäksi salaattiakin! Piti vähän pelleilläkkin mutta sitten vakavoiduttiin.


Äiti teki salaatin asiantuntevasti, koska jos minä olisin tehnyt sen niin lopputulos olisi muistuttanut Tsernobylistä kotoisin olevaa mursupaistosta... HÄH? Minä paistoin sitten pihvit. Naureskelin äitille että niissä oli valmis kuviointi, huijausta! kuvassa siis suoraan pakkauksesta otetut pihvit. Mutta sitten tajusin että ne on kypsennetty aiemmin, siitä viivat. Näyttivät epäilyttävästi lihalta. Paistaessa ne eivät tuoksuneet oikein miltään, vaikka epäillen sörkin niitä veitsellä pitkin pannua.


Eikö näytäkin hyvältä? Salaatissa oli siis luumutomaatteja, salaattia, punasipulia, kurkkua ja feta-oliivi-valkosipuli-jutskaa. Tutkimme ruokaa... Ja lopputulema oli tyhjä lautanen. :D

Mitä ajattelin tuotteesta? Näytti liian hyvältä ollakseen totta. Maku ja koostumus olivat yllättävän hyvät, melkein lihankaltainen. Mietimme äidin kanssa menisikö vege-sukulaistyttömme halpaan jos huijaisimme hänet syömään näitä. Ei ehkä, mutta vaikka kasvikset ovatkin mielestäni "pupunruokaa" syön näitä mielelläni toistekin. Äiti totesi että "parempia kuin odotin, nämä oli parempia kuin työpaikan ruokalan kasvispihvit." Minusta näitä ja työpaikan kasvispihvejä ei voisi laittaa edes samalle lautaselle. Ehkä minäkin opin syömään joskus terveellisesti :D Tämä oli hyvä alku. :D Suosittelen.

Yksi Skeptisyys osoitettu turhaksi, kolme jäljellä. Miten käy Kasvispyöryköiden, seesaminugettien ja Kasvisleikkeen kanssa? To Be Continued...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro toiveet, kommentit, risut, ruusut, tänne vaan!